Wir besprechen Grundlagen des Spracherwerbs, neben grundlegenden Themen legen wir einen Schwerpunkt auf phonetische Spracherwerbsthemen.
Linguistische und -idealerweise- phonetische Grundkenntnisse
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period |
---|
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
23-LIN-BaLinS2 Vertiefungsmodul für das Modul "Sprache" | Vertiefungsveranstaltung Profil "Sprache" | Study requirement
|
Student information |
- | Graded examination | Student information | |
23-LIN-BaLinS2_a Vertiefungsmodul Profil Sprache | Lehrveranstaltung 1 | Study requirement
|
Student information |
Lehrveranstaltung 2 | Study requirement
|
Student information | |
- | Graded examination | Student information | |
23-LIN-BaLinSK2 Vertiefungsmodul Sprache und Kognition | Vertiefung in die Sprache und Kognition | Study requirement
|
Student information |
23-LIN-BaLinSK2_a Vertiefungsmodul Profil Sprache und Kognition | Lehrveranstaltung 1 | Study requirement
|
Student information |
Lehrveranstaltung 2 | Study requirement
|
Student information | |
- | Graded examination | Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
Das Thema Sprachwerwerb wird grundlegend behandelt, hier ist kein Vorwissen erforderlich. Sie sollten mit linguistischen und phonetischen Grundkonzepten vertraut sein, oder bereit sein, unbekannte Terminologie umgehend zu recherchieren.
A corresponding course offer for this course already exists in the e-learning system. Teaching staff can store materials relating to teaching courses there: