401523 40 - M19 BHC51 Praxisprojekte E-Health - Messe-Konzept für SCHAKI (Pj) (WiSe 2013/2014)

Contents, comment

Immer öfter wird SCHAKI eingeladen, auf Messen und Informationsveranstaltungen mitzuwirken. Allerdings gibt es aktuell keinen eigenen SCHAKI-Messestand und
damit auch kein stimmiges Messekonzept.

Wichtig wäre es aber, auf einer Messe nicht nur über einen optisch interessanten
Messestand zu verfügen, sondern auch mit speziellen Messe-Aufbauten den
Besuchern die Möglichkeit zu geben, selbst zu erleben, wie sich Schlaganfall-Kinder
fühlen und welche Herausforderungen diese leisten müssen.

Ein Ansatz wäre es z.B., 3 bis 5 „Stationen“ in das Messekonzept zu integrieren, bei
denen Besucher einhändig (um die Hemiparese zu simulieren) verschiedene
Aufgaben bewältigen müssen. Zum Beispiel das einhändige Schmieren eines Brotes
oder das Zeichnen geometrischer Figuren.

Speziell im Bereich „Essen und Trinken“ ist auch eine Einbindung der Firma Ornamin
aus Minden denkbar – diese Firma steht mit SCHAKI direkt im Kontakt und ist hier
auch sicherlich an einer Zusammenarbeit interessiert.

Themen-Ansätze für die Messe-Stationen findet man u.a. auch im SCHAKI-Wiki
(http://www.schlaganfall-kinder.de/schaki-wiki/index.php) in den Bereichen:
- Computer und Schule
- Essen und Trinken
- Hobbies und Musik
- Spiel und Spielspaß
- Sport und Freizeit
- Sonstiger Alltag

Weitere Themen für ein „Mitmach-Messe-Konzept“ lassen sich sicherlich über
gemeinsame Gespräche finden.

Requirements for participation, required level

Teilnahme an mind. 3 Modulen der Vertiefungsmodule 6-10.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Mi 14-18 Q0-109 16.10.2013-05.02.2014
not on: 12/25/13 / 1/1/14

Hide passed dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
40-M19 Praxisprojekte E-Health BHC51 Praxisprojekte E-Health Ungraded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Gesundheitswissenschaften / Bachelor (Enrollment until SoSe 2011)   5.  

15 LP werden vergeben für die aktive Mitarbeit in den einzelnen Projekten und den gemeinsamen Veranstaltungen sowie die Anfertigung eines Projektberichts.

No eLearning offering available
Registered number: 11
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
Address:
WS2013_401523@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_38728623@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
No students to be reached via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Thursday, November 21, 2013 
Last update rooms:
Thursday, November 21, 2013 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
project (Pj) / 4
Department
School of Public Health
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=38728623
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
38728623