Die Frage "Wen hast du gesehen?" wird in verschiedenen Sprachen unterschiedlich ausgedrückt:
(1)
a. Who did you see? (Englisch)
b. Qui as-tu vu? (Französisch)
c. ¿A quién has visto? (Spanisch)
d. nǐ kàn jiàn le shéi? (Mandarin)
e. Kit láttál? (Ungarisch)
Andererseits können in einer Sprache auch mehrere Fragestrategien nebeneinander existieren:
(2) Französisch
a. Qui as-tu vu?
b. Tu as vu qui?
c. Qui tu as vu?
d. Qui est-ce que tu as vu?
In diesem Seminar werden die verschiedenen Fragestrategien zur Bildung von Entscheidungsfragen (ja/nein-Fragen) und Konstituentenfragen (wh-Fragen) in verschiedenen Sprachen vorglichen und analysiert. Ein besonderer Fokus wird dabei auf den syntaktischen Repräsentation und den Schnittstellen zu anderen linguististischen Gebieten (Semantik/Pragmatik, Phonologie,...) liegen.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period |
---|
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
23-LIN-Ma1 Grammatiktheorie | Lehrveranstaltung 3 | Study requirement
|
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
A corresponding course offer for this course already exists in the e-learning system. Teaching staff can store materials relating to teaching courses there: