250327 Inklusion in den Schulen der Sekundarstufe (S) (SoSe 2013)

Contents, comment

Seit der Ratifizierung der UN-Konvention über die Rechte von Menschen mit Behinderungen in Deutschland (2009) ist Inklusion ein Thema für Lehrende aller Schulstufen und Schulformen und schließt daher auch die Sekundarstufen ein. Was müssen junge Lehrkräfte wissen und können, welche Einstellungen werden erwartet, wenn der inklusive Unterricht flächendeckend eingeführt wird, d.h. sich in sehr vielen Schulklassen SchülerInnen befinden, die bisher in separierten Schulformen von FörderrschullehrerInnen unterrichtet wurden? Im Seminar werden didaktische Ansätze behandelt, die dazu verhelfen können, einen solchen anspruchsvollen Unterricht zu realisieren.

Requirements for participation, required level

Interesse, sich mit den entsprechenden Berufsanforderungen auseinanderzusetzen und sich auf diesen Bereich der späteren Berufstätigkeit bereits im Studium vorzubereiten.

Bibliography

Reich, K. (Hrsg.): Inklusion und Bildungsgerechtigkeit. Standards und Regeln zur Umsetzung einer inklusiven Schule. Weinheim: Beltz 2012

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Mi 16-18 C01-142 10.04.-17.07.2013
not on: 5/1/13

Hide passed dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BiWi4 Diagnostik und Förderung E2: Methoden der Diagnose, Differenzierung und individuellen Förderung in ausgewählten Handlungsfeldern Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


Literaturbearbeitung, Reflexionen und gelegentliche Schulbesuche (Hospitationen) an Schulen, die Modellhaftes erproben.

No eLearning offering available
Address:
SS2013_250327@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_37700645@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Wednesday, February 20, 2013 
Last update rooms:
Wednesday, February 20, 2013 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=37700645
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
37700645