250360 Inklusive und exklusive Entwicklungen erforscht in bildungshistorischer und international vergleichender Perspektive (BS) (WiSe 2022/2023)

Short comment

M.A. EW: Diese Veranstaltung darf nicht vorstudiert werden!

Contents, comment

Das Seminar widmet sich der international sowie bildungshistorisch vergleichenden Betrachtung von Bildungssystemen, -kontexten und individuellen Bildungserfahrungen aus unterschiedlichen Perspektiven.

Thematisch ist der Kurs folglich nicht auf den schulischen Bereich begrenzt, sondern offen für breitgefächerte erziehungswissenschaftliche Fragestellungen.

Sie werden – basierend auf gemeinsam erarbeiteten methodischen Vorgehensweisen – im Seminar beforscht, auch unter Zuhilfenahme entsprechender Forschungssoftwares.

Eine besondere Rolle spielen dabei rechtliche, politische und soziale Kontexte der beforschten Fragestellungen, in die mit diesen interferieren und notwendige Erklärungshintergründe für eine vertiefte Reflexion liefern. Diese Reflexion erfolgt sowohl individuell als auch durch gegenseitige Vorstellungen durchgeführter Kleinstprojekte in der Seminargruppe.

Genauere Angaben zur Durchführung der Veranstaltung werden in der ersten Sitzung bekanntgegeben, es wird sowohl Präsenz- als auch digitale und hybride Termine geben.

Requirements for participation, required level

Master of Arts: Voraussetzung ist die Einschreibung im Master of Arts Erziehungswissenschaft im WiSe22_23.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
one-time Fr 14-16 ONLINE   21.10.2022 Einführungsveranstaltung / online synchron
one-time Fr 14-19 ONLINE   28.10.2022
one-time Sa 8-13 ONLINE   29.10.2022
one-time Fr 14-16 ONLINE   18.11.2022 im Sprechstundenformat
weekly Mi 14-16 U0-139 01.12.2022-03.02.2023
not on: 12/28/22 / 1/4/23
one-time Do 16-18 U0-139 01.12.2022
weekly Do 16-18 U0-139 05.12.2022-03.02.2023
not on: 12/29/22 / 1/5/23
one-time Fr 14-16 ONLINE   09.12.2022 im Sprechstundenformat
one-time Fr 14-16 ONLINE   23.12.2022 im Sprechstundenformat
one-time Fr 14-19 U2-107 13.01.2023 in Präsenz!
one-time Sa 8-13 T2-213 14.01.2023 in Präsenz!

Hide passed dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-ME2 Methodologien und Methoden empirischer Forschung E1: Methodologien und Methoden qualitativer Forschung Study requirement
Ungraded examination
Graded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
E-Learning Space
E-Learning Space
Address:
WS2022_250360@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_361460008@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Friday, August 26, 2022 
Last update times:
Thursday, December 1, 2022 
Last update rooms:
Thursday, December 1, 2022 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
block seminar (BS) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=361460008
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
361460008