250075 Der sinnvolle Einsatz lesediagnostischer Verfahren (S) (WiSe 2005/2006)

Contents, comment

In Auseinandersetzung mit aktuellen Ergebnissen der Leseforschung wird der Begriff: Lesekompetenz entwickelt und auf das unterrichtliche Aufgabenfeld bezogen. Zentrale, diagnostische Fragestellungen sind: Was ist überhaupt Lesen und Lesekompetenz? Wie lässt sich der Lern- und Entwicklungsstand einschätzen und dieses Wissen in fördernde Maßnahmen umsetzen? Das Seminar beinhaltet den Umgang und die Durchführung ausgewählter lesediagnostischer Verfahren (im Raum Bielefeld), die anschließend unter einer didaktischen Perspektive ausgewertet werden. Orientiert an Förderplanung werden Ableitungenfür die Leseförderung getroffen.
Das Seminar bietet die Möglichkeit zur Erstellung einer Fallstudie.

Bibliography

Wedel-Wolff, A.: Üben im Leseunterricht der Grundschule. Braunschweig
Crämer/Füssenich/Schumann (Hrsg.): Lesekompetenz erwerben und fördern. Braunschweig 2000

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Erziehungswissenschaft GHR / Master of Education (Enrollment until SoSe 2011) MA.4.1.2   3  
Erziehungswissenschaft GymGe / Master of Education (Enrollment until SoSe 2011) MG.4.1.2   3  
Erziehungswissenschaft (Nebenfach) / Bachelor (Enrollment until SoSe 2011) Nebenfach M.4.1.2   3  

No more requirements
No eLearning offering available
Registered number: 53
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
Address:
WS2005_250075@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_356521@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
3 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Tuesday, August 23, 2005 
Last update rooms:
Wednesday, August 31, 2005 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=356521
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ECTS points
3
(Also refer to the credit information in connection with the subject assignments)
ID
356521