Die Vorlesung gibt eine anwendungsorientierte Einführung in die quantitativen Forschungsmethoden der Erziehungswissenschaft.
Keine
Böhm-Kasper, O., Schuchart, C. & Weishaupt, H. (2009): Quantitative Forschungsmethoden der Erziehungswissenschaft. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
---|---|---|---|---|---|
weekly | Fr | 10-12 | H13 | 12.10.2012-01.02.2013
not on: 11/9/12 / 12/7/12 / 12/28/12 / 1/4/13 |
|
one-time | Fr | 10-12 | H12 | 09.11.2012 |
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
20-DM1_ver1 Didaktikmodul I | E7: Einführung in die Forschungsmethoden | Study requirement
|
Student information |
20-DM2_ver1 Didaktikmodul II | E7: Einführung in die Forschungsmethoden | Study requirement
|
Student information |
23-ANG-AngPM1 Profilmodul 1:Teaching English as a Foreign Language 1 | E7: Einführung in die Forschungsmethoden | Study requirement
|
Student information |
25-BE3 Forschungsmethodenmodul | E2: Einführung in die quantitativen Forschungsmethoden | Student information | |
25-BiWi14 Fachliches Grundlagenmodul (GymGe) | E1: Einführung in die Forschungsmethoden | Study requirement
|
Student information |
25-BiWi2-G Fachliches Grundlagenmodul (Grundschule) | E1: Einführung in die Forschungsmethoden | Study requirement
|
Student information |
25-BiWi2-HRGe Fachliches Grundlagenmodul (HRGe) | E1: Einführung in die Forschungsmethoden | Study requirement
|
Student information |
- | Graded examination | Student information | |
26-FD_HRSGe_ver1 Fachdidaktik HRSGe | E7: Einführung in die Forschungsmethoden | Study requirement
|
Student information |
30-M28_ver1 Fachmodul Bildung/Weiterbildung | E7: Einführung in die Forschungsmethoden | Study requirement
|
Student information |
38-M3-K_ver1 Didaktische Grundlagen | E7: Einführung in die Forschungsmethoden | Study requirement
|
Student information |
38-M3-M_ver1 Didaktische Grundlagen | E7: Einführung in die Forschungsmethoden | Study requirement
|
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Erziehungswissenschaft (Kernfach) / Bachelor | (Enrollment until SoSe 2011) | Kernfach | BE 4.1 | 4 | unbenotet | ||
Studieren ab 50 |
Regelmäßige Bearbeitung vorlesungsbegleitender StudIP-Aufgaben