Die Veranstaltung "Sportmarketing" baut auf den in den BWL-Studien erworbenen Marketing-Grundkenntnissen auf und stellt den Bezug zum Feld des Sportes her. Ziel ist Analyse von Marketingkonzepten und die Anwendung der Marketing-Management-Methode.
| Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
|---|---|---|---|---|---|
| weekly | Do | 10-12 | E0-180 | 08.10.2012-01.02.2013
not on: 11/1/12 / 12/27/12 / 1/3/13 |
| Module | Course | Requirements | |
|---|---|---|---|
| 61-SPW-2 Sportmanagement | Sportmarketing | Study requirement
Graded examination |
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
| Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sportwissenschaft / Master | (Enrollment until SoSe 2014) | OM; SPW-2 | Pflicht | 4 |
regelmäßige und aktive Teilnahme
Portfolio von 3 Kurz-Paper
Präsentation