Module 61-SPW-2 Sport Management

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Faculty

Person responsible for module

Regular cycle (beginning)

Discontinued

Credit points and duration

6 Credit points

For information on the duration of the modul, refer to the courses of study in which the module is used.

Competencies

Sie lernen in diesem Modul, die von bereits erworbenen betriebswirtschaftlichen Kenntnisse auf den Gegenstandsbereich "Sport" zu übertragen. Insbesondere lernen Sie, die Unterschiede und Besonderheiten des Sportmanagements im Vergleich zur allgemeinen Managementlehre zu verstehen sowie die Besonderheiten der kommunikationspolitschen Maßnahme "Sportsponsoring" zu erkennen und in praxisorientierten Studien anzuwenden.

Content of teaching

In diesem Modul befassen Sie sich mit spezifischen Themengebieten des Sportmanagements, insbesondere mit dem Sportmarketing. In der Veranstaltung "Sportmarketing" erhalten Sie einen Überblick über die Grundlagen und verschiedenen Einsatzbereiche des Sportmarketings und diskutieren das Sportmanagement betreffende aktuelle Fragen und Entwicklungen. In der Veranstaltung "Sportsponsoring" werden diese Kenntnisse am Beispiel eines für den Sport bedeutsamen und auch nur dort existenten Marketingfeldes vertieft und eingeübt.

Recommended previous knowledge

Necessary requirements

Explanation regarding the elements of the module

Module structure: 2 SL, 1 bPr 1

Courses

Sportmarketing
Type seminar
Regular cycle WiSe
Workload5 60 h (30 + 30)
Sportsponsoring
Type seminar
Regular cycle SoSe
Workload5 60 h (30 + 30)
LP 2 [SL]

Study requirements

Allocated examiner Workload LP2
Teaching staff of the course Sportmarketing (seminar)

Einzel- oder Gruppenpräsentationen von max. 30 Minuten.

see above see above
Teaching staff of the course Sportsponsoring (seminar)

Einzel- oder Gruppenpräsentationen von max. 30 Minuten.

see above see above

Examinations

portfolio
Allocated examiner Teaching staff of the course Sportmarketing (seminar)
Weighting 1
Workload 60h
LP2 2

3 Essays (jeweils ca. 5 Seiten) zu den im Seminar behandelten Themen (z.B. Entwicklung von Marketingkonzepten, Analyse von Sponsoringbeziehungen). Es erfolgt eine abschließende Gesamtbewertung.

Further notices

Bei diesem Modul handelt es sich um ein eingestelltes Angebot. Dieses Modul richtet sich nur noch an Studierende, die nach einer der nachfolgend angegebenen FsB Versionen studieren. Ein entsprechendes Angebot, um dieses Modul abzuschließen, wurde bis maximal Wintersemester 2016/17 vorgehalten. Genaue Regelungen zum Geltungsbereich s. jeweils aktuellste FsB-Fassung.
Bisheriger Angebotsturnus war jedes Wintersemester.

The module is used in these degree programmes:

Degree programme Recom­mended start 3 Duration Manda­tory option 4
Sports Science "Organisation Development and Management" / Master of Arts [FsB vom 17.12.2012 mit Änderungen vom 03.06.2013 und 15.08.2016] 1. two semesters Obli­gation

Automatic check for completeness

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Legend

1
The module structure displays the required number of study requirements and examinations.
2
LP is the short form for credit points.
3
The figures in this column are the specialist semesters in which it is recommended to start the module. Depending on the individual study schedule, entirely different courses of study are possible and advisable.
4
Explanations on mandatory option: "Obligation" means: This module is mandatory for the course of the studies; "Optional obligation" means: This module belongs to a number of modules available for selection under certain circumstances. This is more precisely regulated by the "Subject-related regulations" (see navigation).
5
Workload (contact time + self-study)
SoSe
Summer semester
WiSe
Winter semester
SL
Study requirement
Pr
Examination
bPr
Number of examinations with grades
uPr
Number of examinations without grades
This academic achievement can be reported and recognised.