250093 Förderdiagnostik und Förderplanung (S) (WiSe 2021/2022)

Contents, comment

Das Seminar führt in förderdiagnostisches Denken und Handeln ein, betrachtet die einzelnen Elemente dieses zirkulären Prozesses und stellt verschiedene Konzepte für individuelle Förderung in diesem Sinne vor. Die Berücksichtigung von Schülerinnen und Schülern in erschwerten Lernsituationen sowie Unterricht in heterogenen Lerngruppen spielen dabei eine wichtige Rolle. Die AO-SF wird mit seinen rechtlichen, organisatorischen und diagnostischen Merkmalen behandelt.
Das Seminar nutzt asyncrone und syncron-digitale Lernformen.

Zoom-Meeting beitreten
https://uni-bielefeld.zoom.us/j/99907586404?pwd=WGxFckh6d2pQVHZKR3Z4Y0RxcU5sQT09

Meeting-ID: 999 0758 6404
Passwort: 937154

In dieser Veranstaltung findet ein Platzvergabeverfahren statt. Bitte informieren Sie sich hier über den Ablauf: https://www.uni-bielefeld.de/fakultaeten/erziehungswissenschaft/studium-und-lehre/einrichtungen/bie/faq-stundenplan/

Requirements for participation, required level

Master of Education: Voraussetzung ist die Einschreibung im Master of Education - Erziehungswissenschaft Integrierte Sonderpädagogik mit dem Berufsziel Lehramt für sonderpädagogische Förderung im WiSe 2021/2022

Bibliography

Als Vorbereitung auf die Veranstaltung eignet sich folgender Artikel aus der ZfH:
Arnold, K.-H. & Kretschmann, R. (2002). Förderdiagnostik, Förderplan und Förderkontrakt: Von der Eingangsdiagnose zu Förderungs- und Fortschreibungsdiagnosen. ZfH (7). S. 266-271.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-ISP3 Diagnostik und Förderplanung E2: Förderdiagnostik und Förderplanung Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


Die Studienleistung besteht aus begleitender Lektüre anhand von Leitfragen und vertiefenden sowie anwendenden Aufgaben.

E-Learning Space
E-Learning Space
Registered number: 44
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 50
Address:
WS2021_250093@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_290493239@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
7 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Monday, September 20, 2021 
Last update times:
Sunday, July 11, 2021 
Last update rooms:
Sunday, July 11, 2021 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=290493239
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
290493239