Die Übung "Arbeitsweisen der Natur- und Gesellschaftswissenschaften" soll den "sechs Perspektiven" (Biologie, Chemie, Physik, Geschichte, Soziologie, Geographie) des Fachs Sachunterricht Gelegenheit geben, Einblicke in die Arbeitstechniken des Fachs zu gewähren und den speziellen Bildungswert der eigenen Fachperspektive zu erläutern.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
---|---|---|---|---|---|
weekly | Fr | 16-18 | W1-203, W1-211, W1-300/302, W1-310 | 10.10.2011-03.02.2012 | |
one-time | Fr | 16-18 | H 3 | 21.10.2011 | nach der Vorlesung 201501 |
one-time | Mi | 12-14 | U5-211 | 02.11.2011 | |
one-time | Mi | 12-14 | U5-211 | 09.11.2011 | |
one-time | Mi | 12-14 | U5-211 | 16.11.2011 | |
one-time | Mi | 12-14 | U5-211 | 23.11.2011 |
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
69-SU1 Einführung in den Sachunterricht | Arbeitsweisen der Natur- und Gesellschaftswissenschaften | Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Lehrerfortbildung |