250097 Inclusion meets digitalisation (S) (WiSe 2020/2021)

Contents, comment

z.T. digital, synchron zur genannten Zeit &
z.T. asynchron im Selbststudium

„Welche inklusiven, digitalen Konzepte gibt es?“, „Was funktioniert und was nicht?“, „Was sind die Gelingensbedingungen für inklusive, digitale Lehre?“, „Welche Hürden und Stolpersteine sind zu erwarten?“, etc. Nach einer theoretischen Einarbeitung begeben Sie sich selbst experimentell ins Feld. Hierdurch wird eine interessengeleitete und individuelle Annäherung an das Themenfeld ermöglicht.

Es wird - jeweils für SchülerInnen und Schüler mit und ohne explizit zugeschriebenen Förderbedarf - reflektiert, wie Medien für Lehren und Lernen genutzt werden können und wie Erziehungs- und Bildungsaufgaben im Medienbereich digital gestützt werden können.

Bibliography

werden im Seminar bekannt gegeben

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BiWi12 Differenz und Heterogenität (Grundschule) E2: Umgang mit Heterogenität und Differenz in Bildungsinstitutionen Study requirement
Student information
- Ungraded examination Student information
25-BiWi15_a Bildung, Erziehung und Unterricht (GymGe) E1: Heterogenität und individuelle Förderung Study requirement
Graded examination
Student information
25-BiWi9_a Bildung, Erziehung und Unterricht (HRSGe) E2a: Heterogenität und individuelle Förderung Study requirement
Ungraded examination
Student information
25-BiWi9_a-ISP Bildung, Erziehung und Unterricht E2: Heterogenität und individuelle Förderung Study requirement
Ungraded examination
Student information
25-ISP1_2 Grundfragen der Sonderpädagogik und inklusiven Pädagogik sowie der Heterogenität und individuellen Förderung E3: Heterogenität und individuelle Förderung Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Studieren ab 50    

No more requirements
E-Learning Space
E-Learning Space
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 60
Address:
WS2020_250097@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_226596726@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Sunday, October 18, 2020 
Last update times:
Tuesday, August 18, 2020 
Last update rooms:
Tuesday, August 18, 2020 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=226596726
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
226596726