In diesem Seminar steht die Auseinandersetzung mit den Anforderungen von Inklusion und Integration im modernen Lateinunterrichts der Sekundarstufe I im Fokus. Anhand von einem Theorieüberblick sowie anhand von Beispielen soll transparent werden, wie ein barrierefreier, jede/n Schüler/in fördernder Lateinunterricht gestaltet werden kann.
BM 1
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
---|---|---|---|---|---|
one-time | Fr | 14-18 | ONLINE | 20.11.2020 | |
one-time | Mi | 9-13 | ONLINE | 03.03.2021 | |
one-time | Do | 9-13 | ONLINE | 04.03.2021 | |
one-time | Fr | 9-13 | ONLINE | 05.03.2021 | |
one-time | Mo | 9-13 | ONLINE | 08.03.2021 | |
one-time | Di | 9-13 | ONLINE | 09.03.2021 |
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
23-LAT-LatPM3 Die Vermittlung lateinisch-römischer Sprache, Literatur und Kultur in der Schule: Fachdidaktische Grundlagen, Methoden und ihre Anwendung | Inklusion und Integration im Fach Latein | Student information | |
- | Graded examination | Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
Regelmäßige Teilnahme und Mitarbeit
A corresponding course offer for this course already exists in the e-learning system. Teaching staff can store materials relating to teaching courses there: