230169 Grundlagen und Methoden der Diagnostik und Förderung (Schwerpunkt Inklusion) (S) (SoSe 2020)

Contents, comment

In diesem Seminar lernen die Studierenden sowohl verschiedene Instrumente zur Leistungsmessung als auch unterschiedliche Methoden zur Leistungsförderung kennen. Auch darüber hinaus wird verstärkt auf den Umgang mit heterogenen Lerngruppen eingegangen, wobei die Studierenden Unterrichtssequenzen und Unterrichtsmaterialien unter verschiedenen Gesichtspunkten (z.B. gender-Gerechtigkeit und Individualisierung) analysieren, überarbeiten und neu entwerfen.

(Vergleiche Lehrinhalte laut Modulbeschreibung:
Im Seminar "Grundlagen und Methoden der Diagnostik und Förderung (Schwerpunkt Inklusion)" werden sowohl traditionelle als auch alternative Verfahren der Leistungsmessung und -bewertung im Fremdsprachenunterricht im Rahmen heterogener Lerngruppen mit einem Schwerpunkt im Bereich Inklusion erarbeitet. Bezüglich der Vorbereitung auf die Hospitationen werden im Rahmen von gezielten Unterrichtsbeobachtungen eigene Beobachtungsbögen entwickelt. Weitere Bestandteile könnten beispielsweise die kriteriengeleitete Analyse, Herstellung und Weiterentwicklung von Lehrmaterialien, ausgewählte PeerAktivitäten, die Analyse von Unterrichts-Interaktionen und Evaluations- und Feedbacktechniken sein. Auch dem bilingualen Unterricht wird besondere Bedeutung geschenkt.)

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Di 10-12 C6-200 06.04.-17.07.2020

Hide passed dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
23-ROM-VRPS_GymGe Fachdidaktik 2: Vorbereitung und Reflexion des Praxissemesters (GymGe) Grundlagen und Methoden der Diagnostik und Förderung (Schwerpunkt Inklusion) Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
E-Learning Space
E-Learning Space
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Address:
SS2020_230169@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_197026266@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Tuesday, April 21, 2020 
Last update times:
Thursday, February 6, 2020 
Last update rooms:
Tuesday, February 4, 2020 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Linguistics and Literary Studies
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=197026266
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
197026266