In dieser Veranstaltung erarbeiten die Teilnehmenden Experimentiereinheiten für inklusive Lerngruppen.
Im Kickoff-Workshop werden die theoretischen Grundlagen erarbeitet, das Seminar begleitet die Entwicklung der Experimentiereinheiten welche im Präsentationsworkshop vorgestellt werden.
| Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
|---|---|---|---|---|---|
| block | Block | 9-16 | F1-205, F1-244 | 02.04.2020 | Kickoff-Workshop |
| weekly | Mi | 14-16 | F1-205 | 06.04.-17.07.2020 | Seminar |
| one-time | Mi | 9-16 | F1-205, F1-244 | 22.07.2020 | Präsentations-Workshop |
| Module | Course | Requirements | |
|---|---|---|---|
| 21-M55_ver1 Chemical Education II: Inclusion (GymGe/HRSGe) Didaktik der Chemie II: Inklusion (GymGe/HRSGe) | Inklusion in der Chemiedidaktik | Graded examination
|
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.