250083 100 Jahre Grundschule – Ein Grund zum Feiern? (S) (WiSe 2019/2020)

Contents, comment

Im Rahmen des Seminars finden an folgenden Termine Vorträge der Vortragsreihe "100 Jahre Grundschule" statt: 05.11., 19.11., 03.12., 21.01. und 28.01.

In diesem Jahr feiert die Grundschule ihr 100. Jubiläum. Das Seminar stellt sich die Frage, ob dies ein Grund zum Feiern ist. Mit einem historischen Rückblick, einer aktuellen Bestandsaufnahme und visionären Perspektiven werden wir auf verschiedene grundschulpädagogische Entwicklungen blicken.
Das Seminar ist integriert in eine Ringveranstaltung zum Thema "100 Jahre Grundschule - OWL im Dialog". An insgesamt sieben Veranstaltungen wird es gemeinsam mit VertreterInnen der Schulpraxis Vorträge zu folgenden Themen geben:
1. Ein Jubiläum zum Feiern?
2. Partizipation in der Grundschule
3. Lernen durch Spielen
4. Kinder in besonderen Lebenslagen
5. Grundschule im Stadtteil
6. Jahrgangsgemischtes Lernen
7. Kinder lernen gemeinsam im Mathematikunterricht mit Medien
8. fakultativ: Ein Nachmittag im Schulmuseum Riege.

Für die Studienleistung wird die Teilnahme an den Vorträgen sowie eine kleine aktive Mitarbeit zu insgesamt drei Veranstaltungen vorgesehen. Für den Besuch des Schulmuseums in Riege am 18.11. oder am 07.01.2020, 15-18 Uhr ist eine Anmeldung bei mir erforderlich. Weitere Informationen zu der Veranstaltung finden Sie unter:
go.upb.de/100JahreGrundschule

In dieser Veranstaltung findet ein Platzvergabeverfahren statt. Bitte informieren Sie sich hier über den Ablauf: http://www.uni-bielefeld.de/erziehungswissenschaft/bie/faq.html

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BiWi13 Pädagogik des Elementar- und Primarbereichs E1: Grundlagen der Elementar- und Grundschulpädagogik Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
No eLearning offering available
Registered number: 139
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
Address:
WS2019_250083@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_174962016@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
23 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Tuesday, February 4, 2020 
Last update times:
Friday, October 25, 2019 
Last update rooms:
Friday, October 25, 2019 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=174962016
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
174962016