270076 Klinisch-psychologische Begutachtung von Kindern, Jugendlichen und Erwachsenen Kurs A (GV) (WiSe 2019/2020)

Contents, comment

Ziel des Seminars ist es, einen Einblick in die pädagogisch-psychologische Beratungstätigkeit zu gewinnen und sich das entsprechende Handwerkszeug anzueignen. Dabei wird der Schwerpunkt auf für die Gutachtenerstellung notwendigen Kenntnisse und Fertigkeiten, die unter Anleitung selbst erarbeitet werden, gelegt. Die einzelnen Arbeitsschritte und die Abfassung von Gutachten werden anhand von fiktiven Fällen eingeübt. Mit diesem Vorgehen soll insbesondere der Transfer der erlernten Fähigkeiten bzw. Kenntnisse in die Praxis gesichert werden.

Requirements for participation, required level

Das Seminar richtet sich an Studierende des dritten Semesters des MSc-Studiengangs Psychologie. Für diese Studierenden handelt es sich um das Pflichtseminar (C.1) im Rahmen des Moduls C. Studierende des MSc-Studiengangs haben insofern ein vorrangiges Recht an dem Seminar teilzunehmen. Das Seminar ist auf 20 Teilnehmer/innen begrenzt. Diese Begrenzung ist aufgrund einer besonders intensiven Betreuung der Studierenden (Üben, Fallbesprechung etc.) notwendig.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
one-time Do 18:30-20:30 X-E0-213 10.10.2019 Vorbesprechung
one-time Sa 09-17 X-E0-203 19.10.2019
one-time Sa 09-17 X-E0-213 26.10.2019
one-time Sa 09-17 X-E0-213 09.11.2019

Hide passed dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
27-M-C Kommunikation wissenschaftlicher Ergebnisse C.1 Erstellung und Präsentation von Gutachten und Befundungen Graded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


Zur Teilnahme an diesem Seminar werden regelmäßiges Erscheinen, aktive Mitarbeit, Vorbereitung der einzelnen Sitzungen und die mündliche Beteiligung während jeder Sitzung vorausgesetzt. Als Prüfungsleistung (4LP) ist die selbstständige Erstellung eines Gutachtens vorgesehen.

E-Learning Space
E-Learning Space
Registered number: 21
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 20
Address:
WS2019_270076@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_172960849@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
5 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Tuesday, October 15, 2019 
Last update times:
Tuesday, September 17, 2019 
Last update rooms:
Tuesday, September 17, 2019 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar on patient assessment (GV) / 2
Department
Faculty of Psychology and Sports Science / Department of Psychology
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=172960849
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
172960849