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392246 ISY Project: Spiking Reinforcement Learning Applied to the Game Pong (Pj) (SoSe 2019)

Inhalt, Kommentar

This project aims at setting up a framework for spiking (= event-based) reinforcement learning. The target problem is to learn how to play Pong. Different neuromorphic hardware accelerators (e.g. SpiNNaker, Spikey) will be used, and the ultimate goal is to let these accelerators compete in the game.
The project will make heavy use of the C++ programming language. The possibility to showcase the running game on an 8x8x8 RGB LED cube exists, depending on the preferences of the students and the progress in the project.

Please note that the teams will be selected by the supervisors on the basis of short applications that students are expected to send to them. Registering to the project in the ekVV will only be regarded as expression of interest; it will not secure a team membership. Please get in touch with the supervisors for information on the application procedure.

Teilnahmevoraussetzungen, notwendige Vorkenntnisse

Students should be familiar with the C++ programming language.
Prior knowledge about neural networks, especially spiking neural networks, is beneficial, but not mandatory.

Lehrende

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Klausuren

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Fachzuordnungen

Modul Veranstaltung Leistungen  
39-M-Inf-GP Grundlagenprojekt Intelligente Systeme Gruppenprojekt unbenotete Prüfungsleistung
Studieninformation

Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.

Konkretisierung der Anforderungen
Keine Konkretisierungen vorhanden
Lernraum
TeilnehmerInnen
Automatischer E-Mailverteiler der Veranstaltung
Änderungen/Aktualität der Veranstaltungsdaten
Sonstiges