250127 Didaktikwerkstatt I: Lernprozessteuerung in der Erwachsenen-/Weiterbildung (BS) (SoSe 2019)

Contents, comment

Dieses Seminar hat sowohl die Erarbeitung theoretischer Grundlagen des Lernens im Erwachsenenalter als auch die Bedeutung für das Lehren zu erarbeiten. Zum einen liefert es einen Beitrag zur theoretischen Präzisierung zum anderen zur empirischen Fundierung selbstgesteuerten Lernens vor dem Hintergrund einer konstruktivistischen Perspektive. Darüber hinaus werden die Grenzen von Fremdsteuerung reflektiert.
Darüber hinaus beschäftigt sich dieses Seminar grundlegend mit unterschiedlichen Formen zur Gestaltung und Steuerung von Lernprozessen in der Erwachsenen-/Weiterbildung. Dabei werden verschiedene Rollenverständnisse und Interventionsebenen reflektiert.
Es wird erwartet, dass sich die Teilnehmerinnen und Teilnehmer regelmäßig und aktiv am Seminar beteiligen und bereit sind einen inhaltlichen Beitrag im Rahmen des Seminars zu übernehmen.

In dieser Veranstaltung findet ein Platzvergabeverfahren statt. Bitte informieren Sie sich hier über den Ablauf: http://www.uni-bielefeld.de/erziehungswissenschaft/bie/faq.html

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
one-time Fr 12-14 D2-152 05.04.2019 Vorbesprechung
one-time Fr 8-18 T2-204 03.05.2019
one-time Sa 8-14 T2-204 04.05.2019
one-time Fr 8-18   17.05.2019
one-time Sa 8-14 C2-144 18.05.2019

Hide passed dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BE-IndiErg3_a IndiErg: Bildung und Didaktik E2: Didaktische Modelle und Lernräume Study requirement
Ungraded examination
Student information
E3: Bildung: Theorien und Institutionen oder Didaktische Modelle und Lernräume Study requirement
Ungraded examination
Student information
25-BE11 Abschlussmodul E1: Seminar Study requirement
Student information
25-BE9 Didaktische Modelle und Lernräume E1: Theoretische Zugänge und Modelle der Didaktik Study requirement
Student information
25-FS-BE9 Didaktische Modelle und Lernräume E1: Theoretische Zugänge und Modelle der Didaktik Study requirement
Ungraded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Studieren ab 50    

No more requirements
E-Learning Space
E-Learning Space
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 80
Address:
SS2019_250127@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_157208804@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Sunday, March 17, 2019 
Last update times:
Wednesday, March 20, 2019 
Last update rooms:
Wednesday, March 20, 2019 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
block seminar (BS) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=157208804
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
157208804