Start my eKVV Studieninformation Lernräume Prüfungsverwaltung Anmelden

230366 How to Engage with the Past? Research Paradigms in the Study of History and Cultural Memory (S) (SoSe 2019)

Inhalt, Kommentar

This colloquium-style seminar, which is also open to advanced BA students as well as doctoral students, is directed mainly at MA students who are currently writing or intending to write a thesis in British literary and/or cultural studies. The class has a two-fold aim. First and foremost, we will discuss foundational research paradigms in the study of (literary) history and cultural memory in our discipline. For this purpose, we will read foundational theoretical texts engaging with the question of how to conceptualise and engage with the past and its influence on the present in our own research on literature and culture. In addition, however, we will also address more practical issues of doing academic research. We will discuss how to plan and organize a research project, how to select material and research papers, and how to overcome the obstacles that typically occur in the process of academic writing.

Lehrende

Termine (Kalendersicht )

Rhythmus Tag Uhrzeit Ort Zeitraum  

Zeige vergangene Termine >>

Klausuren

  • Keine gefunden

Fachzuordnungen

Modul Veranstaltung Leistungen  
23-ANG-M-AngHM2 Hauptmodul 2: British Literature and the Processes of Culture HM 2.2 Research Paradigms and Research Projects in British Studies Studienleistung
Studieninformation
veranstaltungsübergreifend benotete Prüfungsleistung Studieninformation
23-LIT-M-LitAM3 Aufbau-Modul II: Fachphilologische Vertiefung Anglistik Lehrveranstaltung 1 Studienleistung
Studieninformation
Lehrveranstaltung 2 Studienleistung
Studieninformation
Lehrveranstaltung 3 benotete Prüfungsleistung
Studieninformation
23-LIT-M-LitINT Intensivierung Aufbaumodul Lehrveranstaltung 1 Studienleistung
Studieninformation
Aufbaumodul Lehrveranstaltung 2 Studienleistung
Studieninformation
Aufbaumodul Lehrveranstaltung 3 Studienleistung
Studieninformation

Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.

Konkretisierung der Anforderungen
Keine Konkretisierungen vorhanden
Lernraum
TeilnehmerInnen
Automatischer E-Mailverteiler der Veranstaltung
Änderungen/Aktualität der Veranstaltungsdaten
Sonstiges