250361 Bewertungssystem zwischen Individualisierung und Standardisierung – Didaktik der Oberstufe (S) (WiSe 2018/2019)

Contents, comment

Womit und wie kann eine Lehrerperson individuelle Lernausgangslagen und Lernzuwächse der Lernenden in der Oberstufe allgemein und nach den Kernlehrplänen in den Fächern kompetenzorientiert weiterentwickeln, fördern, fordern und rückmelden? Wie werden individuelle und/oder kooperative Lernleistungen (z.B. Projektkurse in den LKs oder Facharbeiten oder Besondere Lernleistungen etc. ) bewertet? Welche Formen von Bewertungen und Leistungserhebungen gibt es, welche Formen der Würdigungen, des Feedbacks wären für Schülerinnen und Schüler der Sek. II angemessen? Wie passen individuelle Förderung und Binnendifferenzierung und Standardisierung wie zentrale Abschlussprüfungen zusammen und wie können diese durch das Lehrerhandeln transparent und möglichst gerecht umgesetzt werden?
Mit welchem Bezugssystem wird die Leistung bewertet, welchen Aussagewert und welche Funktion im Rahmen der Aufgabe von Schule (Fend) hat die Bewertung nach Ziffern. Gibt es Alternativen dazu bzw. wie regeln es unsere europäischen Nachbarn?

In dieser Veranstaltung findet ein Platzvergabeverfahren statt. Bitte informieren Sie sich hier über den Ablauf: http://www.uni-bielefeld.de/erziehungswissenschaft/bie/faq.html

Bibliography

Literatur wird im Seminar bekannt gegeben

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BiWi15 Bildung, Erziehung und Unterricht (GymGe) - Graded examination Student information
25-BiWi15_a Bildung, Erziehung und Unterricht (GymGe) E3: Didaktik der Oberstufe Study requirement
Graded examination
Student information
25-UFP7 Abschlussmodul UFP E2: Leistung und Bewertung im UFP Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
E-Learning Space
E-Learning Space
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 40
Address:
WS2018_250361@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_134900569@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Wednesday, September 26, 2018 
Last update times:
Thursday, August 30, 2018 
Last update rooms:
Thursday, August 30, 2018 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=134900569
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
134900569