Second language acquisition research has undergone multiple „turns“ in the last 30 years: the communicative and intercultural turn, the social and sociocultural turn, the bi- and multilingual turn, and now, with globalization, the ecological and the complexity theoretical turn. This course will acquaint students with recent theoretical trends in the field of SLA/Applied Linguistics and show on concrete examples what these developments mean for the teaching of foreign languages in institutional settings.
Atkinson, Dwight. 2011. Alternative approaches to Second Language Acquisition. London: Routledge
Kramsch, Claire. 2012. Why is everyone so excited about complexity theory in applied linguistics? Mélanges 33. Nancy: Centre de Recherches et d’applications pedagogiques en langues (CRAPEL)
Ortega, Lourdes. 2009. Understanding Second Language Acquisition. London: Routledge
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum |
---|
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
23-ANG-M-HM1 Hauptmodul 1: The English Language and the Processes of Culture | HM 1.1 The English Language in Context | Studienleistung
|
Studieninformation |
23-ANG-M-HM4 Hauptmodul 4: Media and the Processes of Culture | HM 4.1 Cultural Communication | Studienleistung
|
Studieninformation |
23-DAF-M-DAFGER-SLF Profilmodul: Sprachlehr- und -lernforschung | Seminar 1 | Studienleistung
|
Studieninformation |
Seminar 2 | benotete Prüfungsleistung
|
Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Zu dieser Veranstaltung existiert ein Lernraum im E-Learning System. Lehrende können dort Materialien zu dieser Lehrveranstaltung bereitstellen: