Dieser Kurs ist eine Marketing-Einführung im Studienprofil „Psychologie und Bewegung“ und hat zum Ziel, die wirtschaftlichen Mechanismen auf die Berufsfelder des Studienprofils stärker zu beziehen.
Der Besuch der Veranstaltungen "Sportmanagement" und "Eventmanagement 1" ist beim Besuch dieser Veranstaltung hilfreich, da auf den Kenntnissen der vorgenannten Veranstaltungen aufgebaut wird.
Freyer, W.(2011). Sport-Marketing. Handbuch für marktorientiertes Management im Sport. Berlin.
Nufer, G./Bühler, A. (Hrsg.): Management und Marketing im Sport. Betriebswirtschaftliche Grundlagen und Anwendungen der Sportökonomie. Berlin 2008.
Meffert, H. (2008): Marketing. Wiesbaden.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period |
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Module | Course | Requirements | |
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61-P-SpM Sportmanagement | Technologieorientiertes Marketing | Study requirement
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Student information |
61-PW-SM Sportmanagement | Sportkommunikation und digitale Medien | Study requirement
Graded examination |
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
A corresponding course offer for this course already exists in the e-learning system. Teaching staff can store materials relating to teaching courses there: