300733 "Public Relations" – Zum Verhältnis von Organisation, Öffentlichkeit und Medien (S) (SoSe 2024)

Contents, comment

Die Massenmedien unterhalten Leistungsbeziehungen zu vielen Teilbereichen der Gesellschaft. Politik, Wirtschaft, Sport, auch die Wissenschaft brauchen die öffentliche Aufmerksamkeit, so wie die Massenmedien für ihre tägliche Berichterstattung auf die Außenkommunikation von Parteien, NGOs, Unternehmen, Fußballvereinen oder Universitäten angewiesen sind. Dabei geht es auch um ethische Fragen. Wollen Parteien oder Unternehmen erfolgreich sein, müssen sie – mit Hilfe ihrer PR – ein positives Image glaubhaft vermitteln. Das gelingt nicht immer. Nicht nur, weil der an sie herangetragene ethische Forderungskatalog immer größer wird. Medien berichten auch gerne – oftmals in skandalisierender Weise – über Verstöße gegen diesen Katalog. Gerade in diesen Fällen werden sie jedoch von den betroffenen Einrichtungen gebraucht, da Image-Krisen sich ebenfalls nur kommunikativ in der Öffentlichkeit bewältigen lassen. Im Seminar sollen Texte zur dieser Thematik gelesen und diskutiert werden.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Mi 16-18 U2-223 10.04.-17.07.2024
not on: 5/1/24 / 5/22/24

Subject assignments

Module Course Requirements  
30-M35 Fachmodul Mediensoziologie 1. Seminar Study requirement
Student information
2. Seminar Study requirement
Student information
- Graded examination Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements

E-Learning Space

A corresponding course offer for this course already exists in the e-learning system. Teaching staff can store materials relating to teaching courses there:

Registered number: 35
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
Address:
SS2024_300733@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_388287840@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
35 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, February 2, 2024 
Last update times:
Tuesday, February 13, 2024 
Last update rooms:
Tuesday, February 13, 2024 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
S / 2
Department
Faculty of Sociology
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
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https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=388287840
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ID
388287840