Thema, Einführung, Überblick
Der Grundkurs führt in Grundfragen der Religionsdidaktik und Religionspädagogik ein. Dabei bilden Fälle aus der Unterrichtspraxis und aus Schulmaterialien den Ausgangspunkt für die einzelnen Sitzungen.
Arbeitsweise
Diskussionen, Fallbesprechungen, Übungen
Besonders wichtige Titel:
Goiny et. al. (2022): Religionspädagogik in Anforderungssituationen.
Hilger et. al. (2006): Religionsdidaktik Grundschule.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
---|---|---|---|---|---|
weekly | Mi | 14-16 | 13.10.2025-06.02.2026 |
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
36-BM3 Theologie gestalten und kommunizieren | Grundkurs Religionspädagogik | Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Studieren ab 50 |