In diesem Seminar werden Sie sich mit dem funktionalen Denken als fundamentale Idee des Mathematikunterrichts auseinandersetzen.
Neben der Behandlung zentraler Begriffe und Themenbereiche der Sekundarstufe I (z. B. Funktionsbegriff, Grundvorstellungen, verschiedene Funktionsklassen
wie lineare und quadratische Funktionen) wird es um deren unterrichtspraktische Einbettung gehen. Zudem werden auch weitere wichtige Kompetenzen
wie das Modellieren und Diagnostizieren sowie der Umgang mit digitalen Medien angesprochen.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
---|---|---|---|---|---|
weekly | Di | 14-16 | U2-147 | 08.04.-19.07.2024 | |
weekly | Do | 12-14 | U2-147 | 08.04.-19.07.2024
not on: 5/9/24 / 5/30/24 |
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
24-DHR2 Didaktik 2 | Didaktik des Funktionsbegriffs | Graded examination
|
Student information |
24-DHR2_ver1 Didaktik 2 | Didaktik des Funktionsbegriffs | Graded examination
|
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
A corresponding course offer for this course already exists in the e-learning system. Teaching staff can store materials relating to teaching courses there:
This course has a video conference. Details will be displayed to you as a participant of this course. For an event with participant management, you must also be registered as attending by the teaching staff.