240354 Berufsfeldbezogene Praxisstudie - Mathematik (HRSGe/GymGe): Förderpraktikum in der Sekundarstufe I (BPS) (SoSe 2025)

Short comment

Anmeldungfrist: 19.01.

Contents, comment

Die Förderung findet an folgenden Schulen in Bielefeld statt: Luisenschule, Ratsgymnasium und am Berufskolleg Tor 6.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
by appointment n.V.   07.04.-18.07.2025

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BiWi-BPSt Berufsfeldbezogene Praxisstudie Berufsfeldbezogene Praxisstudie (Praxisphase und vorbereitende und/oder begleitende Veranstaltung) Ungraded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


Dieses Praktikum können Sie ausschließlich in Verbindung mit dem Seminar „Fördern im Mathematikunterricht der Sekundarstufe I“ belegen. Bitte melden Sie sich unbedingt für BEIDE Veranstaltungen an.

Mit der Zuteilung zu einer der Veranstaltungen „Berufsfeldbezogene Praxisstudie in der Sekundarstufe I“ (240351, 240352 oder 240354) haben Sie einen Praktikumsplatz sicher. Zwei Einschränkungen sind jedoch zu beachten:
1.) erfolgreiche Teilnahme an der vorbereitenden Blockveranstaltung (240388) Fördern im Mathematikunterricht der Sekundarstufe I (Kollhoff / Bulthaup); ansonsten erlischt Ihr Anspruch auf den zugeteilten Praktikumsplatz.
2.) Die Zuteilung auf die Schulen (Luisenschule, Ratsgymnasium, Berufskolleg Tor 6) erfolgt erst während des Blockseminars. Wir bemühen uns jedoch, Ihren Wünschen soweit möglich entgegenzukommen.

In der Praxisphase wird eine Fördergruppe mit 4 - 6 Schülerinnen und Schüler im Umfang einer Doppelstunde pro Woche von zwei Studierenden betreut. Hier soll die Theorie aus der Blockveranstaltung erprobt und eigenes Handeln reflektiert werden. Es werden Grundwissen in der Mathematikdidaktik sowie gute Kenntnisse im Bruchrechnen und in der Geometrie vorausgesetzt. Die Studierenden werden von Lehrkräften an der Schule und Dozenten der Universität betreut.

Bei Fragen wenden Sie sich bitte gerne per Email an Sebastian Kollhoff.

No eLearning offering available
Registered number: 8
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 6
Address:
SS2025_240354@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_511250946@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
8 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Thursday, February 13, 2025 
Last update times:
Wednesday, December 4, 2024 
Last update rooms:
Wednesday, December 4, 2024 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
occupational practice studies (BPS) / 2
Department
Faculty of Mathematics
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=511250946
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
511250946