Die Vorlesung gibt einen Überblick über die europäische Geschichte des "langen" 19. Jahrhunderts (1789-1914).
Wolfgang von Hippel/Bernhard Stier, Europa zwischen Reform und Revolution 1800-1850 (Handbuch der Geschichte Europas Bd. 7), Stuttgart 2012; Jörg Fisch, Europa zwischen Wachstum und Gleichheit 1850-1914 (Handbuch der Geschichte Europas Bd. 8), Stuttgart 2002; Robert Gildea, Barricades and Borders. Europe 1800-1914, Oxford u. a. 3. A. 2003.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
---|---|---|---|---|---|
weekly | Mi | 12-14 | H14 | 18.04.-28.07.2017 |
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
22-1.2 Grundmodul Mittelalter/ Frühe Neuzeit - Moderne | Historische Orientierung - Moderne | Student information | |
22-1.2_b_ver1 Grundmodul Mittelalter/ Frühe Neuzeit - Moderne | Historische Orientierung | Student information | |
22-SU4G Geschichtswissenschaft im Sachunterricht | Historische Orientierung | Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Geschichtswissenschaft (Gym/Ge) / Master of Education | (Enrollment until SoSe 2014) | Modul 1.3 | 1 | ||||
Studieren ab 50 |