250023 Bildungschancen und Bildungsverläufe im deutschen Schulsystem (S) (SoSe 2014)

Contents, comment

In der Schule kommen Kinder und Jugendliche verschiedener Geschlechtszugehörigkeit, ethnischer und sozialer Herkunft und unterschiedlichen Lernvoraussetzungen (usw.) zusammen. In dem Seminar soll zunächst die Bedeutung dieser Differenzkategorien für Schülerinnen und Schüler sowie Lehrerinnen und Lehrer untersucht und Auswirkungen auf den Schulalltag, die Bildungschancen und die Berufswahl reflektiert werden. Es werden empirische Befunde und relevante Theorien vorgestellt und diskutiert.

Das Ziel des Seminars ist zum einen, zu einem reflektierten Umgang mit Differenzkategorien anzustoßen. Zum anderen soll überlegt werden, wie die (negativen) Auswirkungen von Differenzlinien möglichst gering gehalten werden können.

External comments page

http://www.petersitzer.de

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BE11 Abschlussmodul E1: Seminar Study requirement
Student information
25-BE7 Personen- und gruppenbezogene Differenzkonstruktionen E1: Theorie und Empirie personen- und gruppenbezogener Differenzkonstruktionen Study requirement
Student information
25-BiWi6 Differenz und Heterogenität E1: Heterogene und differenzbedingte Lebenswelten Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Erziehungswissenschaft (Kernfach) / Bachelor (Enrollment until SoSe 2011) Kernfach BE 8.1   3 aktive Teilnahme  
Erziehungswissenschaft (Kernfach) / Bachelor (Enrollment until SoSe 2011) Kernfach BE 12.1   2 aktive Teilnahme  

No more requirements
No eLearning offering available
Registered number: 19
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 80
Address:
SS2014_250023@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_44625057@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
3 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Tuesday, March 18, 2014 
Last update rooms:
Tuesday, March 18, 2014 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=44625057
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
44625057