250364 Lern- und Leistungsdiagnostik im Zusammenhang mit Heterogenität (BS) (WiSe 2015/2016)

Contents, comment

Das Seminar befasst sich mit verschiedenen Formen pädagogischer Lern- und Leistungsdiagnostik unter besondere Berücksichtigung von Heterogenität in der Schule. Auf der Grundlage der Klärung, was sich im Kontext mit Schule und Unterricht hinter Lern- und Leistungsdiagnostik sowie Heterogenität verbirgt, werden verschiedene Unterrichts- und Schulsituationen thematisiert. Dabei geht es insbesondere um „den Blick“, mit dem Lehrerinnen/Lehrer auf Schülerinnen/Schüler schauen, und um die damit einhergehenden
Konsequenzen für Schülerinnen/Schüler.

Bibliography

Bekanntgabe im Seminar

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
one-time Mi 16-18 Q0-101 15.07.2015
one-time Mo 9-17 T2-227 28.09.2015 Vorbesprechung und Themenklärung: 31.07.2015 von 14-15 Uhr und 18.08.2015 von 10 - 11 Uhr, jeweils in T6-212
one-time Di 9-17 T2-227 29.09.2015
one-time Mi 9-17 T2-227 30.09.2015
one-time Do 9-17 T2-227 01.10.2015

Hide passed dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BiWi11 Berufsfeldbezogene Praxisstudie Diagnostik und Förderung E2: Methoden der Diagnose, Differenzierung, individueller Förderung und Leistungsbeurteilung Study requirement
Student information
25-BiWi4 Diagnostik und Förderung E2: Methoden der Diagnose, Differenzierung und individuellen Förderung in ausgewählten Handlungsfeldern Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Erziehungswissenschaft GymGe / Master of Education (Enrollment until SoSe 2014) MG.3.1.2; MG.3.4.2; Professionsbezogene Vertiefung   3 aktive Teilnahme  

aktive Mitarbeit im Seminar; Übernahme einer Seminargestaltung ist
möglich

No eLearning offering available
Registered number: 16
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 40
Address:
WS2015_250364@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_59986091@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
1 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Wednesday, July 29, 2015 
Last update rooms:
Wednesday, July 29, 2015 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
block seminar (BS) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=59986091
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
59986091