250214 Medien - Inklusion - Berufsvorbereitung: Innovative Lehr- und Lernkonzepte (S) (SoSe 2020)

Contents, comment

Medien – Inklusion – Berufsvorbereitung: Innovative Lehr- und Lernkonzepte

Aufgrund flexibler Bedien- und Rezeptionsmöglichkeiten wird digitalen Medien ein großes Potenzial für das Lernen in inklusiven Kontexten zugesprochen. Bislang liegen jedoch kaum erprobte Konzepte für den Einsatz von beispielsweise Smartphones oder Tablets in heterogenen Lerngruppen vor. Vor diesem Hintergrund sollen im Seminar innovative Lehr- und Lernkonzepte, die theoretische Überlegungen zur inklusiven Didaktik, inklusiven Medienbildung und Mediendidaktik miteinander verzahnen, erschlossen werden. In Kooperation mit einer (Förder-)Berufsschule werden eigene Konzepte für Schüler*innen mit den Förderschwerpunkten Geistige Entwicklung und Lernen erarbeitet, die im Rahmen berufsvorbereitender Maßnahmen an der kooperierenden Schule umgesetzt und erprobt werden sollen.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Mo 14-16 V2-200 20.04.-13.07.2020 Trotz Raumangabe findet die Veranstaltung ONLINE statt! Die Lehrenden werden sich bei Gelegenheit per E-Mail melden!

Hide passed dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BiWi12 Differenz und Heterogenität (Grundschule) E1: Heterogene und differenzbedingte Lebenswelten Study requirement
Student information
- Ungraded examination Student information
25-BiWi6 Differenz und Heterogenität E1: Heterogene und differenzbedingte Lebenswelten Study requirement
Student information
25-BiWi6_a Differenz und Heterogenität E1: Heterogene und differenzbedingte Lebenswelten Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
E-Learning Space
E-Learning Space
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 80
Address:
SS2020_250214@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_199259324@ekvv.uni-bielefeld.de
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Monday, March 23, 2020 
Last update times:
Tuesday, April 7, 2020 
Last update rooms:
Tuesday, April 7, 2020 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
seminar (S) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=199259324
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
199259324