Die Veranstaltung "Sportmarketing" baut auf den in den BWL-Studien erworbenen Marketing-Grundkenntnissen auf und stellt den Bezug zum Feld des Sportes her. Ziel ist Analyse von Marketingkonzepten und die Anwendung der Marketing-Management-Methode.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
---|---|---|---|---|---|
weekly | Do | 10-12 | E0-180 | 14.10.2013-07.02.2014
not on: 12/26/13 |
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
61-SPW-2 Sportmanagement | Sportmarketing | Study requirement
Graded examination |
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sportwissenschaft / Master | (Enrollment until SoSe 2014) | OM; SPW-2 | Pflicht | 4 |
regelmäßige und aktive Teilnahme
Portfolio von 3 Kurz-Paper
Präsentation