Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
---|---|---|---|---|---|
one-time | Mi | 9-13 | V2-200 | 20.03.2024 | (Kriterien eines guten Tutoriums, Wie gestalte ich das erste Tutorium, Korrektur und Bewertung I) |
one-time | Fr | 9-13 | Unpublished | 22.03.2024 | (Korrektur und Bewertung II, Arten des Vorrechnens, Heuristik als Teil des Vorrechnens, Zielsetzung von Tutorien, der Dreischritt des sinnvollen Lernens) |
one-time | Fr | 14-16 | T2-205 | 03.05.2024 | (Tafelbilder, Fehlermuster erkennen, Austausch) |
one-time | Fr | 14-16 | T2-205 | 21.06.2024 | (Stundenzettel und weitere organisatorische Hinweise, Feedback und Beratung, Aktivierung im Tutorium, Zusammenarbeit) |
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
24-FIP Freie Individuelle Profilierung Mathematik | Übung (1 LVS) zur Vorlesung aus dem Nichtstandardcurriculum | Study requirement
|
Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
A corresponding course offer for this course already exists in the e-learning system. Teaching staff can store materials relating to teaching courses there: