Zunächst werden wir uns mit dem Erziehungsgedanken des Jugendgerichtsgesetz beschäftigen und die verschiedenen Sanktionsmöglichkeiten kennenlernen.
Durch Gespräche mit Personen sowie Besuche von Einrichtungen, die für die Durchführung und Betreuung dieser Maßnahmen zuständig sind (wie Justizvollzugsanstalt, Jugendgericht, Jugendgerichtshilfe und freie Träger) soll die Auseinandersetzung vertieft werden.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
---|---|---|---|---|---|
one-time | Di | 12-14 | H13 | 25.11.2008 | |
weekly | Mo | 9.00-12.30 | V2-205 | 16.02.2009 | |
weekly | Di | 8.30-12.30 | V2-205 | 17.02.2009 | |
weekly | Mi | 8.30-12.30 | V2-205 | 18.02.2009 | |
weekly | Do | 8.30-12.30 | V2-205 | 19.02.2009 | |
weekly | Fr | 8.30-12.30 | V2-205 | 20.02.2009 |
Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Frauenstudien | (Enrollment until SoSe 2015) | - | - | - | - | - | |
Pädagogik / Erziehungswissenschaft / Diplom | (Enrollment until SoSe 2008) | - | H.2.2; H.3.3 | - | - | - | HS |
This website uses cookies and similar technologies. Some of these are essential to ensure the functionality of the website, while others help us to improve the website and your experience. If you consent, we also use cookies and data to measure your interactions with our website. You can view and withdraw your consent at any time with future effect at our Privacy Policy site. Here you will also find additional information about the cookies and technologies used.