Ziel des Seminars ist Darstellung, Diskussion und Reflexion grundlegender Begriffe, Dimensionen und Problemkonstellationen von public-private partnerships. Das Thema wird anhand der Diskussion um corporate social responsibility dargestellt und verhandelt.
Denkfähigkeit, Lernbereitschaft, Grundkenntnisse in Gesellschaftstheorie und Globalisierungstheorie
Palazzo, Guido, and Andreas Georg Scherer. 2006. "Corporate legitimacy as deliberation: A communicative framework." Journal of Business Ethics 16:71-88.
Scherer, Andreas Georg, and Guido Palazzo. 2007. "Toward a political conception of corporate responsibility: Business and society seen from a Habermasian perspective." Academy of Management Review 32: 1096-1120.
Willke, Helmut, and Gerhard Willke. 2007. "Corporate moral legitimacy and the legitimacy of morals: A critique of Palazzo/Schere's communicative framework." Journal of Business Ethics 67.
Willke, Helmut. 2007. Smart governance. Governing the global knowledge economy. Frankfurt und New York: Campus.
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
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weekly | Do | 12-14 | U3-211 | 10.04.-17.07.2008 |
Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
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Politische Kommunikation / Master | (Enrollment until SoSe 2013) | 2.2 |