Diese Veranstaltung ist Teil des Clusters "5-I-MED-SBA", den Link zum Lernraum finden Sie hier: https://moodle.uni-bielefeld.de/course/view.php?id=10475
Studierende 101-120
Methoden
Physiologie / Flipped Classroom, Blended Learning, Student-led Learning, problemorientiertes Lernen
Pape, Kurtz, Silbernagl, (2019) Physiologie, Thieme, Stuttgart.
Silbernagl, Despopoulos, Draguhn (2018) Taschenatlas der Physiologie, Thieme, Stuttgart
Silbernagl, Lang (2019) Taschenatlas der Pathophysiologie, Thieme, Stuttgart
Behrends et al. (2021) Duale Reihe Physiologie, Thieme, Stuttgart
Gekle et al. (2015) Taschenlehrbuch Physiologie, Thieme, Stuttgart
Speckmann, Hescheler, Köhling (2019) Physiologie, Urban & Fischer (Elsevier)
In dieser Veranstaltungen ist es vorgesehen, dass Studierende nach der Veranstaltung ihre Teilnahme registrieren. Details dazu finden sie hier
Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
---|---|---|---|---|---|
one-time | Mi | 10:00-11:30 | R1-D0-105 , R1-D0-106 | 03.12.2025 |
Module | Course | Requirements | |
---|---|---|---|
5-I-MED-SBA Stütz- & Bewegungsapparat I | SBA I (Seminar) | Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.