This seminar is intended for those intending to teach at primary (Grundschule) level and
offers a survey of methods and approaches suited to the teaching of English as a foreign language to young learners.
see Modulhandbuch
Coursebook: Cameron, Lynne (2001), Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press.
There will also be readings from Richards & Rodgers (2014), Legutke et al. (2009), Pinter (2006), Lennon (2008) and Skorge (2006, 2008).
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum |
---|
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
23-ANG-AngPM1 Profilmodul 1:Teaching English as a Foreign Language 1 | English Language Teaching Methodology | Studieninformation | |
- | benotete Prüfungsleistung | Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Studiengang/-angebot | Gültigkeit | Variante | Untergliederung | Status | Sem. | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Anglistik: British and American Studies / Bachelor | (Einschreibung bis SoSe 2011) | Kern- und Nebenfach | BaAngPM8 | 4. | 3 | benotet | |
Anglistik: British and American Studies / Master of Education | (Einschreibung bis SoSe 2014) | BaAngPM8 | 2. | 2 | aktive Teilnahme | ||
Anglistik: British and American Studies (GHR) / Master of Education | (Einschreibung bis SoSe 2014) | BaAngPM8 G; BaAngPM8 HR | 2. | 2 | aktive Teilnahme |
see Modulhandbuch