This course aims at students who do not have a didactical or pedagogical component in their course of study but may encounter situations in their career where they need some language teaching skills or where language and subject matter go hand in hand. This will mainly concern adult teaching contexts or talks about professional specialised knowledge in English to a less proficient audience. The course will focus on basic principles of language teaching and techniques for presenting, moderating and discussion.
Introductory course that should be taken first in the module.
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum | |
---|---|---|---|---|---|
einmalig | Mo | 14-16 | C01-204 | 03.08.2015 | Achtung! Neuer Vorbesprechungstermin: Montag 03.08.2015 14-16 Uhr. Teilnahmepflicht! |
Block | Block | 10-18 | C01-204 | 01.-02.10.2015 | Fällt aus, wird auf einen späteren Termin verlegt. |
Block | Block | 10-18 | C01-204 | 15.-16.10.2015 |
Verstecke vergangene Termine <<
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
23-ANG-IndiErg Pedagogical Approaches to Using English in International Professional Contexts | Element 1: Language Pedagogy | Studienleistung
|
Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.
Studiengang/-angebot | Gültigkeit | Variante | Untergliederung | Status | Sem. | LP | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Studieren ab 50 |
Cf. module description.