Gegenstand der Vorlesung sind
• Psychologische Grundlagen des Mathematikunterrichts;
• Konzepte zu zentralen mathematischen Denkhandlungen wie Begriffsbilden, Argumentieren, Modellieren, Problemlösen;
• Theorien der mathematischen Wissensentwicklung im Vor- und Grundschulalter;
• Mathematikbezogene Handlungskompetenzen
- Konstruktion von Lernumgebungen
- Interventionsstrategien
- Differenzieren und Fördern im Mathematikunterricht
- Lernprozessdiagnostik und Leistungsbeurteilung
| Frequency | Weekday | Time | Format / Place | Period | |
|---|---|---|---|---|---|
| weekly | Di | 10-12 | H9 | 13.10.2014-06.02.2015
not on: 12/23/14 / 12/30/14 |
| Date | Time | Format / Room | Comment about examination |
|---|---|---|---|
| Wednesday, March 25, 2015 | 10-12 | V2-205 | Nachschreibklausur |
Hide passed examination dates <<
| Module | Course | Requirements | |
|---|---|---|---|
| 24-DGS1_ver1 Grundlagen der Mathematikdidaktik | Leitideen des Lehrens und Lernen von Mathematik | Student information | |
| - | Graded examination | Student information |
The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.
| Degree programme/academic programme | Validity | Variant | Subdivision | Status | Semester | LP | |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Didaktische Studien Mathematik | Pflicht | 3. 4. | 6 | unbenotet GS und HS | |||
| Mathematik (GHR) / Master of Education | (Enrollment until SoSe 2014) | M.D.02 | Pflicht | 1. 2. | 6 | unbenotet | |
| Mathematik (GHR/SP) / Master of Education | (Enrollment until SoSe 2014) | M.D.02 | Pflicht | 1. 2. | 6 | unbenotet |