250216 Sonderpädagogische Institutionen (I) (S) (WiSe 2024/2025)

Short comment

M.Ed. ISP SF: Diese Veranstaltung darf nicht vorstudiert werden!

Contents, comment

Im Seminar wird die Situation der schulischen Inklusion und Exklusion in Deutschland bearbeitet. Dabei werden insbesondere sonderpädagogische Institutionen und Strukturen in den Blick genommen. Reflektierte Analysen auf Bundesebene, Länderebenen und auch bezogen auf Regionen werden vorgenommen.

Das Seminar wird in Präsenz stattfinden, z.T. auch digital, live zur genannten Zeit.

Das Seminar besteht insgesamt aus acht inhaltlichen Bausteinen. Ergänzt werden die Sitzungen durch literaturgestütztes Selbststudium. Die konkretisierten Bausteinthemen sowie die Termine der Sitzungen (im Zeitfenster der Veranstaltung) werden zu Beginn des Semesters in einem differenzierten Semesterarbeitsplan bekannt gegeben. Es wird themenbezogene Gastvorträge und Exkursionen geben.

In dieser Veranstaltung findet ein Platzvergabeverfahren statt. Bitte informieren Sie sich hier über den Ablauf: https://www.uni-bielefeld.de/fakultaeten/erziehungswissenschaft/studium-und-lehre/studiendekanat/studienorganisation/platzvergabe/

Requirements for participation, required level

Master of Education: Voraussetzung ist die Einschreibung im Master of Education – Erziehungswissenschaft Integrierte Sonderpädagogik mit dem Berufsziel Lehramt für sonderpädagogische Förderung im WiSe 2024/25

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Di 14-16 T7-138 08.10.2024-28.01.2025

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-ISP5 Inklusion und Exklusion E1: Sonderpädagogische Institutionen Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


Grundlegend ist die regelmäßige, verlässliche Teilnahme am Seminar. Sollten Sie einmal nicht an einer Sitzung teilnehmen können, informieren Sie sich bitte bei Ihren Kommiliton/inn/en über die anstehende Aufgabe und bereiten Sie die Inhalte nach. Zur Vor- und/oder Nachbereitung der Sitzungen sollten Sie die diesen zugeordneten Texte lesen.
Die inhaltlichen und formalen Kriterien zur Erbringung der Studienleistung werden im Seminarverlauf erarbeitet und konkretisiert.

No E-Learning Space
Registered number: 67
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 50
Address:
WS2024_250216@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_476236292@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
67 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Thursday, June 20, 2024 
Last update times:
Monday, July 22, 2024 
Last update rooms:
Monday, July 22, 2024 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
S / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=476236292
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
476236292