250111 ADHS und Schule - Einblicke in Theorie, Empirie und Handlungsmöglichkeiten (S) (WiSe 2024/2025)

Contents, comment

Die vorliegende Veranstaltung widmet sich dem Thema der Aufmerksamkeitsdefizit-/Hyperaktivitätsstörung (ADHS) und zielt darauf ab, ein theoretisch und empirisch fundiertes Verständnis über Problemfelder in der Schule und in den Lebenswelten betroffener Kinder und Jugendliche zu vermitteln. Praxisorientierte Handlungsmöglichkeiten werden im Anschluss hieran in den Blick genommen. Dabei sollen Strategien und Maßnahmen des Umgangs mit ADHS, die in schulischen Kontexten zum Einsatz kommen, vorgestellt und praxisnahe Handlungsmöglichkeiten ausgelotet werden, die unterstützend auf die Bewältigung schulischer und außerschulischer Anforderungen für alle Beteiligten einwirken.

In dieser Veranstaltung findet ein Platzvergabeverfahren statt. Bitte informieren Sie sich hier über den Ablauf: https://www.uni-bielefeld.de/fakultaeten/erziehungswissenschaft/studium-und-lehre/studiendekanat/studienorganisation/platzvergabe/

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
weekly Fr 14-16   11.10.2024-31.01.2025

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BE-IndiErg2_a IndiErg: Differenz und Heterogenität E1: Heterogene Lebenslagen Study requirement
Ungraded examination
Student information
E3: Heterogene Lebenslagen oder Personen- und gruppenbezogene Differenzkonstruktionen Study requirement
Ungraded examination
Student information
25-BE11 Abschlussmodul E1: Seminar Study requirement
Student information
25-BE6 Heterogene Lebenslagen E1: Theorie und Empirie heterogener Lebenslagen Study requirement
Student information
25-BiWi12 Differenz und Heterogenität (Grundschule) E1: Heterogene und differenzbedingte Lebenswelten Study requirement
Student information
- Ungraded examination Student information
25-BiWi6_a Differenz und Heterogenität E1: Heterogene und differenzbedingte Lebenswelten Study requirement
Student information
25-UFP-P4 Individuelle Profilbildung: Differenz, Heterogenität und Inklusion E1: Heterogene Lebenslagen Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
No E-Learning Space
Registered number: 41
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 60
Address:
WS2024_250111@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_475730943@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
41 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Monday, June 3, 2024 
Last update times:
Monday, June 3, 2024 
Last update rooms:
Monday, June 3, 2024 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
S / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=475730943
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
475730943