250084 Konzepte und Aufgaben der Schuleingangsphase und der Übergangsgestaltung unter Berücksichtigung der inklusiven Perspektive (BS) (WiSe 2024/2025)

Short comment

M.Ed. BiWi G/ G ISP: Diese Veranstaltung darf nicht vorstudiert werden!

Contents, comment

Die Grundschulzeit ist für jede*n Schüler*in prägend. Vor dem Hintergrund der Anschlussfähigkeit an vorausgegangene und anschließende Bildungsprozesse verfolgt sie die Aufgabe, Kinder kompetenzorientiert zu fördern, um sie so für den weiteren Bildungsweg vorzubereiten. Hier treten in besonderem Maße Kinder, die unter Risikobedingungen aufwachsen, in den Fokus. Denn besonders an den Übergängen zwischen den Bildungsinstitutionen zeigt sich die herausfordernde Aufgabe der Grundschule über die Zuweisung von Bildungschancen und die Vermittlung von Kompetenzen für einen erfolgreichen individuellen Bildungsweg aller Kinder. Im Seminar setzen wir uns u.a. mit verschiedenen Aspekten des Übergangs von der Kita in die Grundschule auseinander, z.B. mit der Kooperation zwischen Kita und Grundschule, Bildungsdokumentationen und der Schuleingangsdiagnostik.

In dieser Veranstaltung findet ein Platzvergabeverfahren statt. Bitte informieren Sie sich hier über den Ablauf: https://www.uni-bielefeld.de/fakultaeten/erziehungswissenschaft/studium-und-lehre/studiendekanat/studienorganisation/platzvergabe/

Requirements for participation, required level

Master of Education BiWi G/G ISP: Voraussetzung ist die Einschreibung im Master of Education BiWi G/G ISP im WiSe WiSe 2024/25

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
one-time Di 16-18 ONLINE   28.01.2025 Vorbesprechung per Zoom
one-time Mo 10-16   10.02.2025
one-time Di 8-16   11.02.2025
one-time Mi 8-16   12.02.2025
one-time Do 8-14   13.02.2025

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BiWi13 Pädagogik des Elementar- und Primarbereichs E2: Konzepte und Aufgaben der Schuleingangsphase und der Übergangsgestaltung Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


No more requirements
No E-Learning Space
Registered number: 41
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 60
Address:
WS2024_250084@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_475197043@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
41 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Tuesday, May 28, 2024 
Last update times:
Tuesday, May 28, 2024 
Last update rooms:
Tuesday, May 28, 2024 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
BS / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=475197043
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
475197043