Maltreatment and violence are mainly assessed retrospectively using questionnaires and structured interviews. This makes it possible to analyse prevalences and correlations with various outcomes. However, the results are not free of biases and it remains unclear how violence is experienced. Younger children cannot report exposure to violence themselves, are reports by others (e.g., parents, teachers) an alternative? Can picture-based tools help younger children to report experiences of violence? What other methods are there for assessing experiences of violence and maltreatment? In this block seminar, we want to look at different recording methods, try them out and develop them further. The seminar is practical and hands-on with the aim of critically analysing assessment methods and developing creative methods for recording violence and maltreatment.
There is a centralised allocation of places for this course. Students will be informed separately by email. If you have any questions about the procedure, please contact: seminarplatzvergabe-psychologie@uni-bielefeld.de
Für diese Veranstaltung gibt es eine zentrale Platzvergabe. Studierende werden darüber gesondert per Mail informiert. Bei Fragen zum Vorgehen wenden Sie sich bitte direkt an: seminarplatzvergabe-psychologie@uni-bielefeld.de
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
27-M-J_b Grundlagen und Anwendung: Klinische Psychologie | J.3 Vertiefungsseminar | Studienleistung
|
Studieninformation |
27-M-L_a Grundlagen und Anwendung: Klinische Psychologie: Intervention bei Kindern und Jugendlichen | L.3 Vertiefungsseminar (Kinder und Jugendliche) | benotete Prüfungsleistung
|
Studieninformation |
27-PT-WiVt Wissenschaftliche Vertiefung | 27-PT-WiVt.1: Wissenschaftliche Vertiefung I | Studienleistung
|
Studieninformation |
27-PT-WiVt.2: Wissenschaftliche Vertiefung II | Studienleistung
|
Studieninformation | |
27-PT-WiVt.3: Wissenschaftliche Vertiefung III | benotete Prüfungsleistung
|
Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.