This course will focus on U.S. American Protest Songs from the 20th and 21st century. It will bring together conceptual strands from literary studies, popular culture, musicology, US-American history, and socio-political studies. We will construct a theoretical framework together that seeks to shed light on songs as media to express discontent and demand democracy and justice and as literary texts with a message. In a next step we will analyze a broad variety of songs against this backdrop. Through this, we will expand our knowledge of analyzing literary texts and of US-American Cultural Studies.
Notwendige Voraussetzungen: FsB vom 15.11.2023 (Einschreibung ab SoSe 2023)
Vor dem Besuch der Veranstaltungen in den Profilmodulen muss der Language Proficiency Test (23-ANG-Basis1) bestanden sein. Im Master of Education gilt diese Voraussetzung mit dem erfolgreichen Masterzugang als erbracht.
Rhythmus | Tag | Uhrzeit | Format / Ort | Zeitraum | |
---|---|---|---|---|---|
wöchentlich | Di | 10-12 | X-E0-200 | 07.10.2024-31.01.2025 |
Modul | Veranstaltung | Leistungen | |
---|---|---|---|
23-ANG-AngPM3_a Profilmodul 3: American Studies | 3.2 Social and Cultural Studies (North America) | Studienleistung
|
Studieninformation |
3.3 Literature and Media | Studienleistung
|
Studieninformation | |
- | benotete Prüfungsleistung | Studieninformation | |
23-ANG-Profil4 Profilmodul 4: Advanced British and American Studies | Profil4.2 British Literature and Culture OR American Literature and Culture | Studienleistung
benotete Prüfungsleistung |
Studieninformation |
Profil4.3 British Literature and Culture OR American Literature and Culture | Studienleistung
benotete Prüfungsleistung |
Studieninformation | |
23-ANG-Profil5 Profilmodul 5: Anglophone Cultures around the World | Profil5.2 Anglophone Literatures and Cultures | Studienleistung
benotete Prüfungsleistung |
Studieninformation |
Die verbindlichen Modulbeschreibungen enthalten weitere Informationen, auch zu den "Leistungen" und ihren Anforderungen. Sind mehrere "Leistungsformen" möglich, entscheiden die jeweiligen Lehrenden darüber.