270081 Psychotherapeutische Basiskompetenzen (Kinder und Jugendliche) - Kurs C (BS) (WiSe 2023/2024)

Contents, comment

Für diese Veranstaltung gibt es eine zentrale Platzvergabe. Studierende werden darüber gesondert per Mail informiert. Bei Fragen zum Vorgehen wenden Sie sich bitte direkt an: platzvergabe-psychologie@uni-bielefeld.de

Im Seminar geht es um die Vermittlung von Grundtechniken der Intervention in verschiedenen psychotherapeutischen Anwendungsfeldern im Kindes- und Jugendalter. Im Zentrum stehen dabei Interventionsansätze zur Kontaktaufnahme und Gesprächsführung im Kindes- und Jugendalter. Dabei werden der Nutzen (und die Grenzen) verschiedener Interventionstechniken erarbeitet.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Module Course Requirements  
27-M-L_a Grundlagen und Anwendung: Klinische Psychologie: Intervention bei Kindern und Jugendlichen L.1 Therapeutische Basiskompetenzen (Kinder und Jugendliche) Study requirement
Student information
27-PT-Kom Praktische Kompetenzen in der Psychotherapie 27-PT-Kom.2: Basiskompetenzen (Kinder und Jugendliche) Study requirement
Ungraded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


Wir bieten insgesamt vier Seminare in dem Basismodul an, die inhaltsgleich aufgebaut sind. Dabei starten alle Kurse mit fünf wöchentlichen Sitzungen und dann finden an zwei Samstagen gemeinsame Blocktage statt: am Samstag, den 16.12.23 und am Samstag, den 13.01.24 jeweils von 10.00 s.t. bis 17.00 Uhr. Sie werden an diesen beiden Blocktagen an 4 Parcoursstationen mit vier Dozierenden Impulsvorträge hören und sich über die Erarbeitung von Inhalten in Kleingruppen- und Einzelarbeit, Mitarbeit in Rollenspielen, Selbsterfahrungs- und Reflexionsübungen in dem Erwerb einzelner kinderpsychotherapeutischer Fertigkeiten ausprobieren können. Dazu wird auch das Geben und Entgegennehmen von Feedback seitens der Dozierenden und Mitstudierenden gehören.

E-Learning Space
E-Learning Space
Moodle Courses
Moodle Courses
Registered number: 21
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 15
Address:
WS2023_270081@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_414503398@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
20 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Tuesday, September 26, 2023 
Last update times:
Friday, September 22, 2023 
Last update rooms:
Friday, September 22, 2023 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
block seminar (BS) / 2
Department
Faculty of Psychology and Sports Science / Department of Psychology
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=414503398
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
414503398