250162 Theorie und Praxis pädagogischen Handelns - Teil I Gruppe 2 (BPr/S) (SoSe 2013)

Contents, comment

Das Seminar richtet sich an BA-KFStudierende, die in den Semesterferien des SoSe 2013 oder studienbegleitend im WS 2013/2014 ihr Praktikum absolvieren.
Die Veranstaltungen (BE 11.1 und BE 11.3 bzw. 25 BE 10.1 und 25 BE 10.3) dienen der Vorbereitung, Begleitung und Nachbereitung des Praktikums. Ergänzend kann die Beratung durch die Mitarbeiterinnen der APP (Sprechstunden: Mo, Di,Do 10°°-12°°Uhr in S3-132 und S3-134) genutzt werden, um auch während des Praktikums Fragen/Konflikte/Probleme zu klären. Ziel des Praxismoduls ist der Erwerb von Kompetenzen zur theoriegeleiteten Reflexion der pädagogischen Praxis und des eigenen pädagogischen Handelns.
Teil I (BE 11.1 bzw. 25 BE 10.1) zielt auf die Vorbereitung des Praktikums. Thematisiert werden die Relevanz des Praktikums im Hinblick auf Studium und Berufstätigkeit sowie der rechtliche Rahmen und die Bedingungen „fairer“ Praktika. Zentral für die Vorbereitung des Praktikums ist jedoch die Auseinandersetzung mit möglichen Perspektiven auf die pädagogische Praxis (z.B. Institution, Professionalisierung, Teamentwicklung, Klientenbeziehung). Hierzu werden Texte bearbeitet und diskutiert.

Requirements for participation, required level

Um mit dem Praxismodul beginnen zu können, müssen BA-Studierende die vier Module der fachlichen Basis, sowie das erste oder zweite Profilmodul abgeschlossen haben.

Bibliography

siehe Semesterapparat "APP"

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
wöchentlich Mi 8-10 C01-258 05.06.-18.07.2013

Hide passed dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-BE10 Praxis-Transfer-Modul E1: Vorbereitungsseminar Study requirement
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Erziehungswissenschaft (Kernfach) / Bachelor (Einschreibung bis SoSe 2011) Kernfach BE 11.1   1 aktive Teilnahme  

Gruppenarbeit zu ausgewählten Texten

No eLearning offering available
Registered number: 46
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 40
Address:
SS2013_250162@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_36789430@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
8 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Wednesday, February 20, 2013 
Last update rooms:
Wednesday, February 20, 2013 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
Blockpraktikum und Seminar (BPr/S) / 1
Department
Fakultät für Erziehungswissenschaft
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=36789430
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
36789430