250195 Fallstudie: Praxisvorbereitung und -begleitung (I) (BS+FS) (WiSe 2022/2023)

Short comment

Diese Veranstaltung kann nur in Verbindung mit der Veranstaltung: 250192 "ISP 3 - E3 Beobachtung und Analyse von Bildungs- und Entwicklungsprozessen unter erschwerten Bedingungen (I)" besucht werden.

Diese Veranstaltung richtet sich ausschließlich an Studierende, die im WiSe 2022/23 im 2. Fachsemester (oder höher) des M.Ed. ISP SF eingeschrieben sind.

Deadline für die Anmeldung ist der 08. August 2022, die Platzvergabe erfolgt bis zum 12. August 2022.

Contents, comment

Die Begleitveranstaltung organisiert die Platzvergabe in den Schulen, bereitet das individuelle Arbeiten an der Fallstudie vor und führt in zentrale Elemente des förderdiagnostischen Prozesses ein. An Beispielen wird das Vorgehen erprobt sowie die eigene Arbeit in der Fallstudie unterstützt.

Zoom-Meeting beitreten
https://uni-bielefeld.zoom.us/j/99907586404?pwd=WGxFckh6d2pQVHZKR3Z4Y0RxcU5sQT09

Meeting-ID: 999 0758 6404
Passwort: 937154

In dieser Veranstaltung findet ein Platzvergabeverfahren statt. Bitte informieren Sie sich hier über den Ablauf: https://www.uni-bielefeld.de/fakultaeten/erziehungswissenschaft/studium-und-lehre/einrichtungen/bie/faq-stundenplan/

Requirements for participation, required level

Master of Education: Voraussetzung ist die Einschreibung im Master of Education - Erziehungswissenschaft Integrierte Sonderpädagogik mit dem Berufsziel Lehramt für sonderpädagogische Förderung im WiSe22_23.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
one-time Di 10-12 ONLINE   25.10.2022
one-time Di 10-12 ONLINE   08.11.2022
one-time Di 10-12 ONLINE   15.11.2022
one-time Di 10-12 ONLINE   13.12.2022

Hide passed dates <<

Subject assignments

Module Course Requirements  
25-ISP3 Diagnostik und Förderplanung E4: Fallstudie: Praxisvorbereitung und -begleitung Graded examination
Student information

The binding module descriptions contain further information, including specifications on the "types of assignments" students need to complete. In cases where a module description mentions more than one kind of assignment, the respective member of the teaching staff will decide which task(s) they assign the students.


Fallstudienbericht als benotete Modulprüfung

No eLearning offering available
Registered number: 17
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 25
Address:
WS2022_250195@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_360466107@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
2 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Email archive
Number of entries 0
Open email archive
Last update basic details/teaching staff:
Tuesday, August 9, 2022 
Last update times:
Thursday, September 29, 2022 
Last update rooms:
Thursday, September 29, 2022 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
block seminar (BS) + case-study seminar (FS) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=360466107
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
360466107