239844 Content and Language Integrated Learning (CLIL) (Alternative to Teaching Specific Domains) (S) (WiSe 2012/2013)

Inhalt, Kommentar

To begin the semester we will look at the different understandings of what bilingual education is as political, cultural and educational forces have influenced the objectives of bilingual education in different countries. We will also consider the development of bilingual education models, paying particular attention to the European model of bilingual education, namely Content and Language Integrated Learning (CLIL). The questions of what CLIL entails and how it can be implemented in the European context will be discussed. A theoretical background to CLIL, including the ideas of the Language Triptych and the 4Cs (Coyle, 2007; Coyle, Hood & Marsh, 2010), will be explored in detail. Based on this background knowledge, learners will look at how one can create and evaluate materials appropriate for the bilingual classroom.
By the end of this course, students will have read a number of texts about bilingual education and should, therefore, possess a good understanding of it and be able to engage in meaningful discourse about the topic. Furthermore, students should be able to plan, create and critically evaluate their own bilingual lessons.

Literaturangaben

A recommendable book for this course is:
Coyle, D. Hood, P. and Marsh, D. (2010). CLIL: Content and Language Integrated Learning. Cambridge: Cambridge University Press.

Lehrende

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Fachzuordnungen

Studiengang/-angebot Gültigkeit Variante Untergliederung Status Sem. LP  
Anglistik: British and American Studies / Bachelor (Einschreibung bis SoSe 2011) Kern- und Nebenfach BaAngPM8   4. 5. 3  
Anglistik: British and American Studies / Master of Education (Einschreibung bis SoSe 2014) BaAngPM8   2. 3. 2/3  
Anglistik: British and American Studies (GHR) / Master of Education (Einschreibung bis SoSe 2014) BaAngPM8   2. 3. 2/3  

Keine Konkretisierungen vorhanden
Kein E-Learningangebot vorhanden
eKVV Teilnahmemanagement:
Bei dieser Lehrveranstaltung wird das eKVV-Teilnahmemanagement genutzt.
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Teilnahmebegrenzung:
Begrenzte Anzahl Teilnehmer*innen: 40
Adresse:
WS2012_239844@ekvv.uni-bielefeld.de
Lehrende, ihre Sekretariate sowie für die Pflege der Veranstaltungsdaten zuständige Personen können über diese Adresse E-Mails an die Veranstaltungsteilnehmer*innen verschicken. WICHTIG: Sie müssen verschickte E-Mails jeweils freischalten. Warten Sie die Freischaltungs-E-Mail ab und folgen Sie den darin enthaltenen Hinweisen.
Falls die Belegnummer mehrfach im Semester verwendet wird können Sie die folgende alternative Verteileradresse nutzen, um die Teilnehmer*innen genau dieser Veranstaltung zu erreichen: VST_32757098@ekvv.uni-bielefeld.de
Hinweise:
Weitere Hinweise zu den E-Mailverteilern
Letzte Änderung Grunddaten/Lehrende:
Freitag, 11. Dezember 2015 
Letzte Änderung Zeiten:
Freitag, 7. September 2012 
Letzte Änderung Räume:
Dienstag, 17. Juli 2012 
Art(en) / SWS
Seminar (S) / 2
Einrichtung
Fakultät für Linguistik und Literaturwissenschaft
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Planungshilfen
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32757098