250034 Differenzierung und Individualisierung im Anfangsunterricht, Fallstudie Teil 1 (FS) (WiSe 2012/2013)

Contents, comment

Wichtiger Grundsatz eines kindgerechten Anfangsunterrichts ist, dass jede/r Schulanfänger/in alle Chancen erhält und sich entsprechend seiner Fähigkeiten und Stärken entwickeln kann. Die tägliche Erfahrung von Verschiedenem und Gemeinsamen soll alle bereichern.
Bei diesem Seminar handelt es sich um ein Fallstudienseminar Teil 1, d.h. im ersten Teil werden vor allem theoretische Grundlagen zu den Themen Schulanfang, individuelle (Lern)voraussetzungen der Schülerinnen und Schüler sowie didaktisch-methodische Überlegungen zur Individualisierung und Differenzierung erarbeitet. Die theoretischen Grundlagen dienen der Vorbereitung auf die praktische Umsetzung einer eigenen Fallstudie. Das sich im Sommersemester anschließende Begleitseminar zur Fallstudie (Teil 2) bietet Unterstützung bei der Analyse und Interpretation der selbstständig erhobenen Daten sowie bei der Verschriftlichung der Fallstudie an.

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  

Show passed dates >>

Subject assignments

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Erziehungswissenschaft GHR / Master of Education (Enrollment until SoSe 2014) MA.4.1.3   3 aktive Teilnahme  
Erziehungswissenschaft GHR / Master of Education (Enrollment until SoSe 2011) MA.4.1.3   3 aktive Teilnahme  
Erziehungswissenschaft GymGe / Master of Education (Enrollment until SoSe 2014) MG.4.1.3   3 aktive Teilnahme  
Erziehungswissenschaft GymGe / Master of Education (Enrollment until SoSe 2011) MG.4.1.3   3 aktive Teilnahme  
Erziehungswissenschaft (Nebenfach) / Bachelor (Enrollment until SoSe 2011) Nebenfach M.4.1.3   3 aktive Teilnahme  

No more requirements
No eLearning offering available
Registered number: 28
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
eKVV participant management:
eKVV participant management is used for this course.
Show details
Limitation of the number of participants:
Limited number of participants: 25
Address:
WS2012_250034@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_32756170@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
2 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Friday, December 11, 2015 
Last update times:
Thursday, September 26, 2013 
Last update rooms:
Thursday, September 20, 2012 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
case-study seminar (FS) / 2
Department
Faculty of Educational Science
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=32756170
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
32756170