751001 Zoom-Meeting für EinsteigerInnen (WS) (WiSe 2021/2022)

Contents, comment

4 Termine insgesamt, jeweils 12.00 bis 13.30 Uhr, davon
3 Termine: Di 19.10.; Mi 20.10.; Di 26.10.2021 als Video-Konferenz/HomeOffice
1 Termin: Mi 27.10.2021 als Präsenzveranstaltung

Die Nutzung von Zoom ist zumeist Voraussetzung für die Teilnahme an Seminaren und
Vorlesungen der Universität. Dieses Angebot ist gedacht für TeilnehmerInnen, die sich für
die Nutzung und die Teilnahme an elektronischen Video-Konferenzen an der Universität
entschieden haben und bereits über Grundkenntnisse an Computern mit Windows 10
verfügen und fit sind im Umgang mit Tastatur und Maus. Im Zentrum dieser Veranstaltung
stehen die elementaren Funktionen der Zoom-Video-Plattform wie Anmeldung / Teilnahme
und weitere Grundfunktionen.
Für den Präsenz-Termin stehen die Grundfunktionen von Dateimanagement / Windows 10
und die Vorausschau auf Windows 11 im Vordergrund.

Geplante Inhalte des Workshops:
- Teilnahme an Zoom-Meetings mit einem Web-Browser
- Installation der Zoom-App (Notebook, Desktop-PC)
- Teilnahme / Anmeldung an Zoom-Meetings
- Grundfunktionen: z.B. Bildschirmfreigabe, Chatten
- Basic-Funktionen mit Whiteboard und Bildschirm teilen
- Anwendungen u.a. Prisma und Dateimanagement
- Anwendungen MS-Office im Zoom-Meeting / Windows 10

Requirements for participation, required level

- Betriebssystem: Windows 10
- Soundsystem: Kamera, Mikrofon
- Webbrowser: Firefox oder Chrome
- möglichst Notebook für die Präsenz-Veranstaltung
- möglichst eigene Uni-E-Mailadresse

Teaching staff

Dates ( Calendar view )

Frequency Weekday Time Format / Place Period  
one-time Di 12:00-13:30 ONLINE   19.10.2021 findet als Videokonferenz statt
one-time Mi 12:00-13:30 ONLINE   20.10.2021 findet als Videokonferenz statt
one-time Di 12:00-13:30 ONLINE   26.10.2021 findet als Videokonferenz statt
one-time Mi 12:00-13:30 U0-131 27.10.2021 maximale TN-Anzahl am 27.10.21: 15;

Hide passed dates <<

Subject assignments

Degree programme/academic programme Validity Variant Subdivision Status Semester LP  
Studieren ab 50 Spezialveranstaltungen    

No more requirements
No eLearning offering available
Registered number: 11
This is the number of students having stored the course in their timetable. In brackets, you see the number of users registered via guest accounts.
Address:
WS2021_751001@ekvv.uni-bielefeld.de
This address can be used by teaching staff, their secretary's offices as well as the individuals in charge of course data maintenance to send emails to the course participants. IMPORTANT: All sent emails must be activated. Wait for the activation email and follow the instructions given there.
If the reference number is used for several courses in the course of the semester, use the following alternative address to reach the participants of exactly this: VST_303180475@ekvv.uni-bielefeld.de
Coverage:
10 Students to be reached directly via email
Notes:
Additional notes on the electronic mailing lists
Last update basic details/teaching staff:
Tuesday, August 24, 2021 
Last update times:
Wednesday, August 25, 2021 
Last update rooms:
Wednesday, August 25, 2021 
Type(s) / SWS (hours per week per semester)
workshop (WS) /
Department
Academy for University Continuing Education
Questions or corrections?
Questions or correction requests for this course?
Planning support
Clashing dates for this course
Links to this course
If you want to set links to this course page, please use one of the following links. Do not use the link shown in your browser!
The following link includes the course ID and is always unique:
https://ekvv.uni-bielefeld.de/kvv_publ/publ/vd?id=303180475
Send page to mobile
Click to open QR code
Scan QR code: Enlarge QR code
ID
303180475